Kompanija ThyssenKrupp je automatizovala svoj interni transport sa automatski vođenim vozilima (AGV). Pomera delove šina za stepenišne liftove između različitih radnih mesta. Optimalna fleksibilnost i minimalni zahtevi za prostorom bili su ključni faktori za ovaj izbor.
Kompanija ThyssenKrupp proizvodi šine za stepenišne liftove u holandskoj fabrici u Krimpen an der Eijselu. Da bi optimizovalo procese izrade, odeljenje za šinsko inženjerstvo tražilo je fleksibilno i efikasno rešenje za interno kretanje materijala.
Cilj je bio sinhronizacija radnih procesa, minimizacija grešaka pomoću automatizacije i smanjenje opterećenja zaposlenih, eliminacijom prekida rada zbog internog transporta. Pritom je trebalo uzeti u obzir ograničeni prostor, kao i mogućnost praćenja materijala u procesu proizvodnje. Automatizovani transport materijala između pojedinačnih koraka proizvodnje je bio željeni cilj – uz što je moguće veću fleksibilnost.
Odeljenje za proizvodnju šina ima šest različitih proizvodnih klastera za obradu cevi i profila zupčastih poluga. Svaki od njih sprovodi određenu fazu obrade. Materijal prolazi kroz svaku od ovih stanica.
Kako bi ostali što fleksibilniji, odlučili su se za automatizovani sistem vođenih vozila (AGV). Jednošinska i fiksna transportna traka ne bi bila dovoljno prilagodljiva da bude deo promena rasporeda u proizvodnji. Dovoljan je jedan AGV, jer se nekoliko delova šina spaja za jedan transport. Ukoliko u budućnosti bude potrebno povećati potreban kapacitet, biće jednostavna procedura za integraciju dodatnih AGV-ova u sistem.
ThyssenKrupp se odlučio za naš automatizovani sistem vođenih vozila za pionirsko i prošireno logističko rešenje, a koje se sastoji od električnih paletnih viljuškara sa ručkom i vezu sa glavnim sistemom.
ERC 215a je automatski upravljano vozilo zasnovano na standardnom Jungheinrich viljuškaru. Zahvaljujući laserskoj navigaciji i triangulaciji, automatski pešački viljuškar adi na 28 lokacija u fabrici i transportuje do osam cevi i profila zupčastih poluga istovremeno. Logistički softver prati redosled porudžbina, koje samostalno obrađuje. Da bi se izbegle povrede ili oštećenja, viljuškar je opremljen brojnim sigurnosnim senzorima. Zaustavlja se odmah ako mu neka prepreka blokira put. Kada se njegova ruta ponovo oslobodi, AGV automatski nastavlja svoj put.
Danas su efikasnost i vrednost mnogo važnije u proizvodnji, palete se mogu pratiti u pojedinačnim proizvodnim koracima, a zaposleni u ThyssenKrupp su znatno manje opterećeni.