Polovni viljuškar je osvežen i sija u punom sjaju, a cena je dobra - prava prilika. Da li je zaista tako? Čak i više nego prilikom kupovine novog viljuškara. Važnost temeljne provere dolazi na videlo kada je reč o kupovini polovnog viljuškara.
Ko zna koliko je kilometara prešao u toku svog dosadašnjeg postojanja, koliko je bio opterećivan od strane vozača i kakvi se nedostaci kriju ispod karoserije?
Pomoći će Vam naša kontrolna lista za kupovinu polovnog viljuškara. Na osnovu devet kriterijuma možete detaljno proveriti vozilo.
Važno pitanje koje treba da postavite sebi na samom početku: Da li je ovaj viljuškar pravi za Vaš slučaj primene? Da li se on uopšte uklapa u Vaše lokalne okolnosti? Obratite pažnju na visine prolaza i širine radnog hodnika! Dodatni savet: Proverite Vašu vrstu primene od strane stručnjaka!
Na kraju, bacite pogled na tipsku pločicu/nalepnicu i dijagram preostale nosivosti. Da li su pravilno postavljeni? Da li se zaista odnose na postojeću karoseriju i eventualne delove? Može se desiti da su zamenjeni delovi ili celokupna karoserija.
Trebalo bi da ste preuzeli Vaše uputstvo za upotrebu. Pored toga, sve nalepnice i upozoravajuće napomene moraju biti raspoložive na odgovarajućem jeziku. Da li Vam je predočen aktuelan i besprekoran FEM izveštaj o ispitivanju, koji je dokaz provere viljuškara prema propisima za sprečavanje nezgode?
Zagedanje viljuškara je jedno, ali to ne zamenjuje probnu vožnju. Izvršite test funkcionisaja! To kod vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem počinje sa hladnim startom: da li postoji povećana pojava dima?
Specijalna provera obuhvata i karoseriju: Proverite da li između profila karoserije i nosača vila postoji razmak! Da li karoserija i vile popuštaju pod teretom?
Kao sledeću stavku Vam preporučujemo da pažljivo pogledate vile i njihove držače, kako biste videli da li ima pukotina. Blokade moraju da postoje i da funkcionišu besprekorno. Izmerite debljinu na prevoju vila!
Proverite upravljanje! Da li se viljuškar kreće stabilno u traci?
Kočnice takođe moraju da budu ispravljene i da deluju sa obe strane jednako. Da li parkirna kočnica funkcioniše?
Sada proverite osvetljenje. Da li su sva svetla i farovi funkcionalni? Kablovi i priključci moraju biti po propisima, kućišta svetla ne smeju da sadrže vlagu.
Naredna provera, ako je u pitanju električni viljuškar: stanje baterije. Zeleni i beli kristali na polovima ukazuju na sulfaciju, a kada su ćelije zakrivljene ka spolja, to je pokazatelj starosti. Oba slučaja mogu dovesti do otkazivanja rada baterije.
Potrošenost guma je uvek tema. Proverite gume! Da li su oštećene? Da li ima proreza ili izbočina? Da li se jasno može identifikovati marker za istrošenost (prikaz potrošenosti guma)?
Sada je karoserija na redu. Da li su prepoznatljiva oštećenja usled rđe? Da li ste otkrili ulegnuća i deformacije? Ne zaboravite: Garancija koju Vam prodavac nudi - odnosno: koliko dugo i za koja svojstva/delove/opremu ona važi?
Probna vožnja na terenu prodavca ne zamenjuje test u primeni. U optimalnom slučaju Vam prodavac nudi priliku da testirate vozilo na Vašem terenu. Tako najbolje možete proveriti stanje viljuškara.