Arla Foods je jedna od najvećih mlečnih zadruga u svetu, sa širokim asortimanom proizvoda od mleka, sira, jogurta, putera i margarina. Kako bi se prostor iskoristio na najbolji mogući način, optimizovani su logistički procesi u danskom skladištu u Holstebrou.
U skladištu kompanije Arla Foods od 10.000 kvadratnih metara u Holstebrou, oko 300 kilometara severozapadno od Kopenhagena, skladišti se samo proteinsko mleko u prahu. Proizvodnja se odvija u mlekari Arla, udaljenoj nekoliko kilometara. "Proteinsko mleko u prahu isporučujemo u gotovo sve delove sveta, izuzev Australije, Novog Zelanda i afričkog kontinenta.", kaže Jens Korbo, rukovodilac skladišta u kompaniji Arla u Holstebrou.
Sve do sredine 2012. godine, proteinsko mleko u prahu, koje se pakovalo u vreće različitih veličina, skladišteno je u blok skladištu ili u jednostavne police koje se uvlače. Velike vreće, težine 500 kilograma, čine oko 35% celog magacina – ovde smo želeli da realizujemo efikasnije cikluse.
Predloženo rešenje, naročito za čuvanje 500 vreća, bio je sistem kompaktnog skladišta sa pripadajućim šatlom. Potencijal učinka kompaktnog skladišta, tj. ušteda prostora eliminacijom radnih procesa, dodatno se poboljšava šatl sistemom. Potonji omogućava veći stepen punjenja, veću stopu učinka i bolje korišćenje prostora.
Sistem je konstruisan tako da svaki kanal može da preuzme tačno 13 paleta. Sa dva kanala jedan iznad drugog, to odgovara tačno jednom teretnom viljuškaru. Tu su takođe i nosivo vozilo (EFG 218) i šatl (Under Pallet Carrier, UPC). Mlekarska zadruga se odlučila za šatl jer on funkcioniše naročito efikasno prilikom ponovnog uskladištenja i iskladištenja u samom prolazu između paleta.
Tokom uskladištenja, UPC se preuzima na viljuškama nosećeg vozila i primenjuje u paletnom kanalu. Ovde se UPC samostalno kreće ispod palete i preuzima robu koja se prevozi, a da nije fizički povezan sa nosećim vozilom. Šatl automatski upravlja svim pokretima vožnje i podizanja, zahvaljujući senzorima, bez sudara. U međuvremenu, vozač može da preuzme drugu paletu koju treba uskladištiti, da je postavi na početku kanala i tako pokrene sledeće uskladištenje.
Deo našeg kompletnog rešenja su vozila za skladišta. Nekoliko električnih paletnih viljuškara tipa ERE 225 odgovorno je za utovar i istovar kamiona, kao i transport robe u kompaktno skladište. Zahvaljujući fiksnoj platformi za stajanje, vozila mogu dostizati brzinu od preko dvanaest kilometara na sat. Na taj način se roba može transportovati naročito ekonomično.
Električni viljuškari EFG 218 služe kao noseća vozila za UPC i transportuju robu iz kompaktnog skladišta do izlaska robe. Ergonomsko dizajnirano radno mesto osigurava opušten rad bez zamora. Ovo nije samo floskula, naglašava Korbo: "Kada se naši vozači osećaju ne samo bezbedno, već im je i udobno na viljuškarima, to povećava efikasnost svih naših ciklusa!"
"Otkad koristimo Jungheinrich UPC rad je mnogo efikasniji!", potvrđuje zaposleni u skladištu Elo Kristensen. Korbo dodaje: "Da, posao se ovde obavlja brzo i efikasno. Pored toga, ceo sistem nam pruža veliku fleksibilnost! Sve u svemu, ono što je kompanija Jungheinrich uradila za nas je malo, ali dobro, celovito rešenje!"